Tematyka: Badania zachowań klientów przedsiębiorstwa
Poziom trudności: Podstawowy
Termin zapisów: do 10.12.2025r.
Koszt: Bezpłatne
Gdzie: Online
Język spotkania: Polski
Kurs certyfikowany: Tak
Link do wydarzenia i rejestracji
Tematyką kursu “Analiza klienta” są wybrane metody analizy danych możliwych do zastosowania w badaniach zachowań klientów przedsiębiorstwa.
Grupą docelową kursu są zarówno studenci, jak i menedżerowie przedsiębiorstw zajmujących się klientami, w tym szczególnie absolwenci uczelni.
Kurs prowadzony jest w języku polskim i tworzy go 10 modułów. Można go realizować w tempie własnym, w dowolnym czasie/o dowolnej porze!
Będą to przede wszystkim osoby pracujące i/lub zainteresowane rozwijaniem swoich kompetencji w zakresie metod analizowania danych o klientach przedsiębiorstwa. Wyróżnikiem kursu będzie multimedialna prezentacja „krok po kroku” możliwości zastosowania wybranych metod analizy danych, stąd kurs skierowany jest zarówno do osób stawiających pierwsze kroki w tym zakresie, jak i chcących rozwijać posiadane umiejętności.
Jeśli chcesz ukończyć kurs w ciągu 5-6 tygodni, warto na niego przeznaczyć około 3-4 godziny w tygodniu. Po każdym module uczestnicy wykonują test sprawdzający wiedzę o charakterze zamkniętym, którego zaliczenie umożliwia otrzymanie zaświadczenia o ukończeniu kursu.
Co zyskasz uczestnicząc w kursie Analiza klienta?
- zdobędziesz kompetencje analityczne w obszarze umiejętności rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwie związanych z zarządzaniem klientami;
- poznasz wybrane metody analizy danych o klientach;
- dowiesz się jak wykorzystać rezultaty analiz w zarządzaniu klientami przedsiębiorstwa.
Poruszane zagadnienia podczas kursu Analiza klienta?
- Założenia kursu, powody, dla których warto analizować zachowania klientów, źródła danych wykorzystywanych w takich analizach.
- Podstawowe statystyki opisowe pozwalające zrozumieć poszczególne zbiorowości.
- Czytanie rozkładów zmiennych oraz porównywania zbiorowości dzięki wykresom i podstawowym statystykom opisowym.
- Rola czasu w badaniach zachowań klientów.
- Metoda wyceny wartości klienta CLV (Client Lifetime Value).
- Istota segmentacji rynku, kryteria, a także wybrane metody profilowania i segmentacji klientów.
- Opis metody RFM (Recency, Frequency, Monetary Value), pozwalającej wybierać segmenty klientów do celowanych akcji marketingowych.
- Czynniki, od których zależą zachowania klienta oraz metody badania współzachowania cech (korelacje).
- Metody naiwne i średnie prognozowania, które można wykorzystać w przewidywaniu zachowań klientów.
Sam zobacz!
.
Zobacz również bezpłatny webinar dla studentów