Tematyka: Badania zachowań klientów przedsiębiorstwa

Poziom trudności: Podstawowy

Termin zapisów: do 10.12.2025r.

Koszt: Bezpłatne

Gdzie: Online

Język spotkania: Polski

Kurs certyfikowany: Tak

Link do wydarzenia i rejestracji

Tematyką kursu „Analiza klienta” są wybrane metody analizy danych możliwych do zastosowania w badaniach zachowań klientów przedsiębiorstwa. 

Grupą docelową kursu są zarówno studenci, jak i menedżerowie przedsiębiorstw zajmujących się klientami, w tym szczególnie absolwenci uczelni.

Kurs prowadzony jest w języku polskim i tworzy go 10 modułów. Można go realizować w tempie własnym, w dowolnym czasie/o dowolnej porze!

Będą to przede wszystkim osoby pracujące i/lub zainteresowane rozwijaniem swoich kompetencji w zakresie metod analizowania danych o klientach przedsiębiorstwa. Wyróżnikiem kursu będzie multimedialna prezentacja „krok po kroku” możliwości zastosowania wybranych metod analizy danych, stąd kurs skierowany jest zarówno do osób stawiających pierwsze kroki w tym zakresie, jak i chcących rozwijać posiadane umiejętności. 

Jeśli chcesz ukończyć kurs w ciągu 5-6 tygodni, warto na niego przeznaczyć około 3-4 godziny w tygodniu. Po każdym module uczestnicy wykonują test sprawdzający wiedzę o charakterze zamkniętym, którego zaliczenie umożliwia otrzymanie zaświadczenia o ukończeniu kursu.  

Co zyskasz uczestnicząc w kursie Analiza klienta?

  • zdobędziesz kompetencje analityczne w obszarze umiejętności rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwie związanych z zarządzaniem klientami;
  • poznasz wybrane metody analizy danych o klientach;
  • dowiesz się jak wykorzystać rezultaty analiz w zarządzaniu klientami przedsiębiorstwa.

Poruszane zagadnienia podczas kursu Analiza klienta?

  • Założenia kursu, powody, dla których warto analizować zachowania klientów, źródła danych wykorzystywanych w takich analizach.
  • Podstawowe statystyki opisowe pozwalające zrozumieć poszczególne zbiorowości.
  • Czytanie rozkładów zmiennych oraz porównywania zbiorowości dzięki wykresom i podstawowym statystykom opisowym. 
  • Rola czasu w badaniach zachowań klientów.
  • Metoda wyceny wartości klienta CLV (Client Lifetime Value). 
  • Istota segmentacji rynku, kryteria, a także wybrane metody profilowania i segmentacji klientów. 
  • Opis metody RFM (Recency, Frequency, Monetary Value), pozwalającej wybierać segmenty klientów do celowanych akcji marketingowych. 
  • Czynniki, od których zależą zachowania klienta oraz metody badania współzachowania cech (korelacje). 
  • Metody naiwne i średnie prognozowania, które można wykorzystać w przewidywaniu zachowań klientów.

Sam zobacz!

.

Zobacz również bezpłatny webinar dla studentów

Pierwsze kroki w biznesie. Jak założyć własną działalność

Zobacz także: